Volta al Posets

L’últim cap de setmana de juliol vam fer la volta al Posets, que era una travessa que teníem parlada fa moooooooolts anys i per diferents motius encara no havíem fet. Hem fet la volta en sentit invers a com ho fa la majoria de la gent i no sé si és més pesada o què però és molt bonica. Tal com l’hem feta, començant de Biadós i anant en sentit horaria (Biadós > Estós > Ángel Orús) la segona etapa és la més pesada i l’última té la baixada amb més desnivell (uns 1000 metres des del coll de Grist fins a Biadós).

Dijous a la nit vam dormir a Biadós, on hi ha unes vistes magnífiques de la zona… entre altres de la «cresta d’Espades» (vista diürna i nocturna):

Tot i que la nit era tan neta que qualsevol foto quedava bé:

Al matí de divendres vam començar la caminada. La primera etapa comença amb unes vistes impressionants dels Eristes i les Forquetes… i s’intueix el coll de Grist per on passarem l’últim dia de tornada (a l’esquerra de la foto de baix):

Al cap d’una estona s’arriba a la zona d’Anyes Cruzes, amb la seua «aigüeta» característica, on hi havia unes clavellines ben xules:

A partir d’aquest punt comença la pujada al coll de Biadós (o d’Estós), des d’on es poden atacar els Gemelos, i on hi ha una vista espectacular del Perdiguero; el Cap, la Sella, etc. de la Vaca; tota la cresta dels Gourgs Blancs; junt amb el Gias i els Clarabides (al cap d’una estona podrem veure també totes les Maladetes):

Aquesta vista ens acompanyarà tota la baixada, fins que ens endinsem en el bosquet que hi ha poc abans d’arribar al refugi d’Estós, on arribem per dinar (aquesta és l’etapa més curta).

L’endemà ens alcem ben matí perquè tenim l’etapa més dura (i la més llarga), d’Estós a Ángel Orús. Una etapa molt lacustre, començant per l’ibonet de Batisielles (on hem perdut 200 m de desnivell que després haurem de recuperar):

Seguit de l’ibon de Batisielles, el més gran del dia… majestuós:

Després segueix una zona més rocallosa, amb molts llacs xicotets, alguns d’ells colmatats o colmatant-se, fins que arribem al coll de la Plana…

on per fi veurem per primera vegada el Posets, que dóna nom a la ruta i que només és visible des d’aquesta zona:

A partir d’aquest punt fem una baixada sostinguda pràcticament fins el refugi Ángel Orús (que veurem durant gran part del camí)… però fent uns quants flanqueigs que acaben «cansant»… sort que a l’arribada ens espera una bona dutxa i una bona cervesa (no sabria dir quina és millor). Durant l’estona que ens queda fins l’hora de sopar podrem fer trucades i connectar-nos a internet, ja que és l’únic punt del recorregut amb cobertura… 4G!

El tercer i últim dia de la ruta comencem desfent una mica el camí del dia abans fins la cruïlla que va cap a Estós, i seguim el munt de gent que vol pujar el Posets fins el desviament cap a la Canal Fonda… que enguany encara conserva alguna congesta de neu a finals de juliol (a l’esquerra de la foto es veu la Dent de Llardana, tot i que la imatge de «dent» es veu pel camí al Posets, després del coll que hi ha al fons de la imatge):

Seguim el GR i al cap d’una estona arribem a l’ibon de Llardana, probablement el més bonic de tot el recorregut, envoltat de bivacs on la gent que vol fer tota la cresta d’Espades pot fer nit:

Passat el llac hem de continuar una mica més i després girar a la dreta per encarar la pujada (dreta) al coll de Grist des d’on només queda la baixada final fins al refugi de Biadós. Arribats al coll de Grist es pot atacar les Forquetes (dos 3000s que hi ha just al costat), jo ho vaig intentar però vaig desistir (per això trobareu que el track puja cap allà i després fa un xicotet bucle que torna al coll)… això sí, vaig poder gaudir d’una espectacular vista de tota la cresta d’Espades amb el Posets al fons:

Després només ens cal fer la llarga (1000 m de desnivell) baixada (i pendent) fins a creuar el rierol per fer una xicoteta pujada i tornar al camí del primer dia, per desfer-lo una mica i tornar al refugi de Biadós:

La sensació d’alegria quan veiem el refugi… i sobretot quan hi arribem és indescriptible. Paga molt la pena haver fet aquesta ruta per aquest racó dels Pirineus 🙂

Més fotos de la volta a https://www.flickr.com/photos/siscogarcia/sets/72157687041568275

Track de la volta a https://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=18931152

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *